Jak odżywiać się podczas trenowania na siłowni?

Jak odżywiać się podczas trenowania na siłowni?

Ostatnimi czasy możemy z łatwością zaobserwować przybierający na sile trend prowadzenia zdrowego trybu życia oraz zwiększenie się ilości osób starających się poprawić swoja sylwetkę. Jest to oczywiście bardzo pozytywne zjawisko, jednak dobie dzisiejszego natłoku informacji dostępnych w internecie i na portalach społecznościowych, często możemy natknąć się na sprzeczne i mylne informacje, których zastosowanie może prowadzić do szybkiego zniechęcenia się z powodu braków efektów lub nawet o wiele gorszych konsekwencji, jakimi są różne kontuzje i urazy spowodowane brakiem odpowiedniej techniki przy wykonywaniu ćwiczeń.

Zasady zdrowej diety

Jednym z kluczowych elementów zdrowego trybu życia jest odpowiednio dobrana dieta, która składa się z dobrze dobranych wartości odżywczych i kalorii. W połączeniu z ćwiczeniami i wystarczającą ilością snu do regeneracji pozwoli ona w szybkim czasie przejść znaczącą zmianę budowy ciała.

Zaczynając swoją przygodę z siłownią, musimy przede wszystkim określić swój cel, ponieważ dieta redukcyjna dla mężczyzn będzie znacząco różniła się od jej odpowiednika stosowana przez osoby, których celem jest przybranie na masie mięśniowej. Mając określony cel, powinniśmy podjąć decyzję o zmianie naszych nawyków żywieniowych.

Dieta powinna składać się w głównej mierze z produktów o niskim stopniu przetworzenia i dostarczać wszystkie z trzech najważniejszych makroskładników: węglowodany, tłuszcze i białka. Do najzdrowszych źródeł węglowodanów należą takie produkty jak ryż, makaron, różnego rodzaju kasze, owoce czy warzywa. Białka można dostarczyć za pomocą nabiału, mięsa, ryb, czy ewentualnie odżywki białkowej.

Szczególnie uważnym natomiast trzeba być w przypadku wyboru tłuszczy, które są bardzo ważne dla naszego organizmu pod warunkiem, że pochodzą z odpowiednich źródeł jak np. orzechy, jajka, oliwa z oliwek czy tłuste ryby.

Jeżeli dopiero co zaczynasz swoją przygodę z siłownią i nie wiesz od czego powinieneś zacząć układanie swojego jadłospisu to dobrym rozwiązaniem może być dieta indywidualna stworzona w konsultacji z profesjonalnym trenerem, który także pomoże ci poznać odpowiednią technikę ćwiczeń oraz przedstawi ci optymalny plan treningowy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

10 − jeden =