Jak rozcieńczyć płyn chłodniczy w koncentracie, aby dostosować go do temperatury na zewnątrz i silnika?

Jak rozcieńczyć płyn chłodniczy w koncentracie, aby dostosować go do temperatury na zewnątrz i silnika?

Płyn do chłodnic możemy zakupić albo w formie cieczy, albo koncentratu. W tym drugim przypadku musimy na początku zmieszać go w odpowiednich proporcjach z wodą destylowaną, zanim możliwe stanie się użycie tego płynu w układzie chłodzenia. Sprawdzamy jak rozcieńczać koncentrat, aby uzyskać odpowiednie właściwości wyjściowej substancji. Jest to bardzo ważne, ponieważ od tego zależy między innymi, do jakiej temperatury taki roztwór nie będzie zamarzał.

Złote proporcje

W przypadku znakomitej większości koncentratów, jakich duży wybór znajdziemy na http://sklep.4lift.pl/4038-plyny-chlodnicze-koncentraty, zmieszanie ich z wodą destylowaną w proporcjach 50 do 50 pozwoli otrzymać ciecz niezamarzającą do -35 stopni Celsjusza. Gdy kupujemy gotowy płyn, najczęściej jest to już rozrobiona substancja właśnie w taki sposób. W obecnych czasach nie ma specjalnej konieczności robienia płynu i niższej temperaturze zamarzania. Możemy nawet pokusić się o to, by była ona nieco wyższa, ponieważ bardzo rzadko zdarzają się dni lub noce, gdy mamy poniżej -25 °C mrozu.

Rozsądne granice

Wykorzystując mniej koncentratu, a więcej wody destylowanej, uzyskamy większą ilość roztworu za właściwie tą samą cenę. Jednak oprócz wyższej temperatury zamarzania jest też inna wada, a mianowicie gorsza przewodność cieplna, a także właściwości antykorozyjne. Stąd czujnik temperatury silnika będzie nam wskazywał wyższą temperaturę np. podczas stromego podjazdu, a w układzie szybciej może pojawić się rdza. Nie jest to najlepsze wyjście z sytuacji, dlatego polecamy mieszać koncentrat z wodą zawsze w proporcjach przynajmniej 45% (koncentrat) do 55% (woda).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

12 − 7 =