Naturalne ziarna podstawą zdrowej diety

Naturalne ziarna podstawą zdrowej diety

Moda na zdrowe odżywianie sprawiła, że zaczęliśmy baczniej zwracać uwagę na naszą codzienną dietę oraz składniki pożywienia, które wchodzą w skład skomponowanego przez nas menu. Coraz bardziej doceniamy warzywa i owoce, w których występuje wiele witamin, minerałów, błonnika i pektyn oraz na wartościowe i odżywcze naturalne ziarna wielu gatunków nasion, zbóż czy orzechów.

Dlaczego do codziennej diety warto włączyć ziarna?

Niepozorne ziarenka roślin zawierają w sobie kumulację najcenniejszych dla zdrowia substancji. Jeśli zależy nam na zdrowym odżywianiu i dostarczaniu organizmowi cennych dla zdrowia minerałów i składników odżywczych, wprowadźmy naturalne ziarna do naszego jadłospisu i spróbujmy urozmaicić nasze menu, podkręcając dodatkowo smak naszych potraw. Ziarna doskonale komponują się z różnego rodzaju sałatkami, mlecznymi i owocowymi koktajlami, można je dodawać do kanapek, potraw mięsnych, wzbogacą również i zagęszczą nasze zupy. Same ziarna mogą być też głównym składnikiem potrawy jak np. płatki owsiane czy różne rodzaje kasz. Ziarna zawierają witaminy z grupy B, witaminę A, E, C, dużo błonnika, węglowodany złożone, wiele cennych składników mineralnych jak, cynk, magnez, żelazo, selen, potas.

Naturalne ziarna bardzo często posiadają duże walory smakowe np. ziarno sezamu które można dodać jako posypkę do wielu potraw i deserów oraz zrobić domową chałwę. Nasiona czarnuszki dodaje się do pieczonego chleba oraz do produkcji twarogów a nasiona chia do koktajli mlecznych, jogurtów czy jako zdrowy zagęstnik zup.

Z nasion można również wytwarzać drogocenne oleje, o wielu wartościach zdrowotnych np. z nasion rzepaku powstaje popularny olej rzepakowy używany na co dzień w kuchni, o którego cennych właściwościach nie każdy wie – więcej o oleju: https://olejarnia-gaja.pl/baza-wiedzy/oleje/rzepakowy/zalety-stosowania/. Oleje tłoczone na zimno zachowują więcej wartości odżywczych i cennych witamin jednak należy spożywać je tylko na zimno w sałatkach lub zimnych sosach. Olej rafinowany możemy używać w kuchni również do obróbki termicznej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

5 − 3 =